Projektni zadatak

Softverski obrasci i komponente

Prof. dr Igor Dejanović (igord at uns ac rs)

Kreirano 2023-01-16 Mon 18:16, pritisni ESC za mapu, m za meni, Ctrl+Shift+F za pretragu

Sadržaj

1. Tema zadatka

  • Ex tensible P latform for S tructure V isualization and N avigation (ExP re S si V e N ess).
  • Vizualizacija i navigacija nad strukturama tipa grafa.
  • Promenjivi modeli: razne vrste POPO (Plain Old Python Object) objektnih grafova.
  • Promenjive konkretne sintakse.
  • Brz pregled i navigacija.
  • Operacije: pan, point zoom in/out, tree outline, bird-view, filter, search, dobijanje detalja o tekućem objektu itd.
  • Opciono: konzola za upravljanje platformom: izmena sintaksi, izmena modela itd.

2. Motivacija

  • Vizualizacija kao pomoć u razumevanju međuzavisnosti objekata realnih softverskih sistema.
  • Pomoć u analizi složenih softverskih sistema kod npr. reinženjeringa.
  • Primeri:
    • Vizualizacija šeme baze podataka – isčitavanje metapodataka proizvoljne baze i prikaz zavisnosti između tabela.
    • Vizualizacija strukture programskog koda – parsiranje proizvoljnog programskog koda i prikaz veza nasleđivanja, referenciranja i sl.

3. Tehnologije

  • Integraciona platforma – Python setuptools (pkg_resources)
  • GUI - Web (HTML, CSS, JavaScript), Flask ili Django.
  • Vizualizacija - d3.

4. Različite sintakse

  • Izmenjive sintakse realizovane kao nezavisne komponente.
  • Osnovna sintaksa – labelirani usmereni graf.
  • Složenije sintakse – sintaksa tipa UML dijagrama klasa, sintakse za opis procesa, sintakse za opis složenih hijerarhija itd.

5. Modeli

  • Obični Python objekti (POPOs – Plain Old Python Objects).
  • Modeli ne znaju za vizualizaciju (sledi se MVC obrazac).
  • Modeli se mogu adaptirati za različite konkretne sintakse.
  • Adaptacija se obavlja eksternim adapterima.
  • Otvorena pitanja:
    • Izvori modela.
    • Mehanizmi kreiranja objektnih grafova.